Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Träffade Justin Timberlake i Paris

Justin timberlake Paris Levi's tobiassikstromMiddag_fresh_leaves_Paris_Justin_timberlakeJustin_timberlake_paris_tobiassikstrom_levis_eventI somras åkte jag ner till Paris under tre dagar (skrev ett inlägg om det här). På schemat stod en middag och ett lanseringsevent tillsammans med Levi’s, att leta upp en svensk bar som visade VM-matchen Sverige-Schweiz, konsert med Justin Timberlake med framförallt – träffa Justin och intervjua Levi’s marknadschef om höstkollektionen som är ett samarbete mellan just Justin och Levi’s. Intervjun finns ute i senaste numret av King. Kolla in det!

Two days at Svalbard

Svalbard_tobiassikstrom_2_kajakacne_fjallraven_svalbard_tobiassikstromSvalbard_tobiassikstrom_tobiassikstrom_guide_svalbard_boendeSvalbard_tobiassikstrom_highlandpark_acne_studiosHighland Park The Light_drinksSvalbard_tobiassikstrom_highlandpark_naturSvalbard_tobiassikstrom_3Svalbard_tobiassikstrom_bergSvalbard_tobiassikstrom_highland_park_svalbard_2Svalbard_tobiassikstrom_highlandpark_fjallraven_acne_studiossvalbard_tobiassikstromSvalbard_tobiassikstrom_highland_park_svalbardHighland Park The LightSvalbard_tobiassikstrom_highlandpark_glaciaren_guideSvalbard_tobiassikstrom_highland_parksvalbard_tobiassikstrom_husI slutet av september åkte jag till Svalbard tillsammans med whiskymärket Highland Park som samtidigt lanserade maltwhiskyn The Light (trettonde bilden). Hade faktiskt rätt dålig koll på Svalbard, men efter en snabbsökning på Wikipedia får man ju trots allt koll på det viktigaste. Innan jag kom dit hade jag föreställt mig att mina dagar skulle starta med att ställa klockan på 05.45, bestiga berget utanför hotellfönstret och nå toppen lagom till soluppgången. Dock fick jag veta att man inte får vandra omkring själv såvida man inte har vapenlicens, ett gevär och kan försvara sig mot isbjörnar. Så den idén sprack (har ju inte ens körkort). Men vi hann med en rad olika roliga saker på våra två dagar. Bland annat en båttur till glaciären där några av oss fick hoppa i en gummibåt för att komma närmre och även plocka driv-is från havet till våra whiskydrinkar.

Veckans bästa köp v. 44

shoppingtips_veckans_basta_kop_herrmode_44Butikerna är just nu sprängfyllda med höstnyheter och prisvärda kläder att fynda. För att lättare kunna navigera i www-världen har jag plockat ihop ett par lediga höstfavoriter som jag gärna skulle hoppa i direkt i morgonbitti. Här är veckans bästa shoppingtips och köp denna vecka.

1. Marinblå rock från COS
  2. Grå sweatshirt från J.Lindeberg
  3. Ansiktslotion från The Bear Family
  4. Nylonväska från Mismo
  5. Svarta sneakers med vit grövre sula från Philipp Plein
  6. Mörkblå byxor med ränder från Séfr Séfr
  7. Plånbok från Louis Vuitton vintage (Afound)

* Den här artikeln innehåller sponsrade länkar. Läs mer här!

Three days in Chiang Mai

Ciang Mai tobiassikstromparaplymarknad thailandguide_travel_chiangmai hipster chiang maiparaply thailandtobias sikstrom chiang maiRestaurangtipsbuss tobiassikstrom chiang maiandreas wijk chiang mai Chiang Mai beskrivs som ”hipsterstaden” i Thailand. Här finns massor av instagramvänliga caféer, trendiga inredningsbutiker och mycket lokal produktion av hantverk och konst. Bland annat åkte vi och gjordebatikkläder i äkta 70-talsanda som verkade vara det senaste i Thailändska hipstervärlden. Jag hade gärna varit här lite längre och sett andra delar av staden. Måste säga att marknaden inte var en favorit. Att se ett tiotal ålar paniksimma i en liten hink eller uppleva 68 levande grodor staplade på varandra i en plastbytta, är varken kul eller lugnande för själen.

Night Swim

tobiassikstrom asia guidetobias sikstrom vit skjorta tobiassikstrom_sunsetSolnedgången här är helt galen. De flesta kvällar brukade vi gå ner till stranden som låg 50 meter från dörren till hotellrummet. De dagar schemat tillät satt vi här och lyssnade på musik, drack en drink eller två och såklart – nattbadade.

The sunsets here are insane. Most of the days we ended the evening with walking down to the beach. We sat here for hours and talked, listened to music and took a night swim – the best feeling.

Semesterstil

outfit_herrmode_tobias_sikstrom_skjortaNågot av det bästa jag vet är semesterkläder – att glida omkring i enkla och svala plagg. Om dagens schema innebär fram och tillbaka mellan pool, havet och närliggande restaurang – då är ett par badshorts, en skjorta och ett par tofflor ett säkert kort. Personligen tycker jag att en långärmad linneskjorta gör sig bättre till badshortsen än vad till exempel en kortärmad t-shirt gör. Om det är kortbent nedtill kan det vara längre upptill.

Vit skjorta från Gant, solglasögon från RayBan, badshorts från Oas Company, tofflor från COS och stråväskan köpte jag på en marknad i Thailand.

Postcards from Thailand

sommarmode_semesterstilpool_weartobias sikstrom poolRestaurangtipsThailandhawaii_skjorta_thailand_tobiasRandig skjortaResor och tips phuketmat_phuket_restauranghidden_beaches_phuketMorgon thailandHotelltips thailand Jag har tidigare sagt att jag ligger en del efter med en hel del resguider och bilder från platser jag besökt under året. Så det ska betas av nu! I våras åkte jag och ett gäng nordiska press-och bloggare till Thailand eftersom Qatar precis hade lanserat en flight till Chiang Mai. På schemat stod två nätter i Chiang Mai och tre nätter i Phuket. Vi flög ner med Qatar Airways business – har aldrig åkt med ett sådant lyx, lyx, lyxigt plan förut. På vägen ner var vi tvungna att nödlanda i Iran pga en passagerare som blev sjuk. Det gjorde att vi blev försenade, missade nästa plan och mitt och Andreas bagage tappades bort. Kreativ som jag är tog jag pyjamasen som man fick på flyget, klippte av/om den i två varianter varav den ena delen badade jag i och den andra fungerade som extraplagg 1,5 dagar.